Coming out...


I think, I should be honest with myself


pandangan aku terhadap homo people berbeza tau. petang tadi aku jumpa satu blogpost
yang bincang pasal bende ni. berkaitan pasal agama, aku baca dan Alhamdulillah,
aku dapat sedikit petunjuk untuk soalan aku.

I should be studying right now because tomorrow is my Math exam.

"Pandangan aku berbeza. pendapat aku, gay people tak sepatutnya dimalukan, atau dipandang yang
mereka ni tak patut ada di muka bumi? well now come to the deepest feeling
bagi I, I would recommend a way that white people selalu gune this term, 'coming out'
lot of people yang salah anggap yang gay ni unnatural. some of them are.
but for those who natural? memang wujud 'was born this way'...

let be honest, 'I was born to be homo'...


yes im gay, but that aint gonna change who I am.
the things is, I am a Muslim. what should I do?

well here are my opinion

I was naturally born with it, tapi my religion forbid it.
gay ini adalah sekadar nafsu, dan dalam agama, nafsu lah yang kita kena fight.
if you realize, there were so many people against you about being gay.
dieorang  mesti suruh kita bertaubat cari jalan yang sebenar bla bla bla.
yes! itulah jalan yang terbaik.
kalau kamu sedar, gay itu adalah semata2 nafsu. tapi Allah berikan keistimewaan tersebut kepada
sesetengah lelaki untuk menguji, setakat mana mereka boleh lawan sebab dalam Al-quran
dah disebut, zaman kaum Lud dulu, di binasakan akibat perbuatan sejenis.

kalau kamu sedar diri kamu itu adalah gay, ok jangan proceed untuk cari yang sama jenis untuk buat
boyfriend. yang akhir sekali, buat benda yang tak elok. salah tu.
reset balik, ok, gay is okay but the thing is, aku yang kena cuba lawan nafsu ni.
ok ok, mungkin perkataan berubah or lawan  perkataan susah, tapi cuba tahan nafsu tersebut.
jangan mudah terjebak.

second things is about finding your true love and she must be SHE. NOT HE.
saya dulu ada seorang rakan perempuan yang sampai sekarang teringatkan dia.
aku cakap dekat diri aku. dialah mungkin orangnya, tapi aku senyap. aku biarja.
aku tak pun (well ade pernah dulu sekali) nak try couple dengan dia.. but she refused..
heyy, I was 10 lah.. 
but until now, I can still remember her. walaupun dia sekarang sudah berpindah ke tempat lain.
true love? idk. but the things is I shouldnt be upset, saya sepatutnya bersabar
sebab kita pun tau yang jodoh tu ditangan Allah. dont worry, Allah knows everything .

back to the things we talk about earlier.

macam mana dengan jatuh cinta dengan lelaki?
well what I can say is nafsu semata2. 
see, theres a different between true love dengan jatuh cinta hanya kerana paras rupa (nafsu)
dengan nafsu, kita jatuh hati dengan orang seseorang tersebut hanya disebabkan oleh kecantikan/kekacakkan paras rupa dia sahaja
tapi dengan true love? aku tak dapat describe macam mana cinta tu.
tapi, hanya kita tahu itu adalah true love.

All i just want to say is please, please and please. jangan pandang yang homo people ni macam seolah olah kami ni tak patut ada di muka bumi. Allah bagi kami ujian. ujian yang hanya orang yang tabah boleh harungi untuk mendekatkan diri lagi kepada Nya. itu saja. janganlah membenci.

"Aku nak keluar dari almari ni, aku taknak lemas'

coming out, is the best way to make your self feels free and be able to 'talk' with other people
before this, im too afraid to freely chat with some other people. Im afraid that, they couldnt accept me.

No comments:

Post a Comment