hidup sunyi...

terkesan hati aku.. benda ni jadi sejak zaman budak2 dulu lagi.. ye, budak2.. skrng dh 18, bukan budak dah harap maklum.. habih tu ape? suke hati lah nak label ape pun, tapi aku bukan nak cakap pasal tu. aku nak open sikit bulan2 puasa ni. maklumlah syaitan dah digari.. lagipun aku type bahasa korang senang paham...
bukan kisah tragedy ke ape ke since this has been a part of my life. alahh sikit2 BI x pe kot... .

SUNYI

aku... terpernah lekat dengan orang... aku cerita ni sebab aku x pernah tengok orang lain rasa macam mana aku rasa... sebab aku perhati je.. aku tak cakap ape2.. tapi dah harini nak tulis... tah kenapa....
bukan cinta tau. ishh ni tau tau, sunyi pasal tak de awek lekat.. bukan... ni kisah friendship and surrounding... bukan love story..

aku tengok orang lain senang buat kawan.. senang kawan lekat... yela walaupun sometimes, ada yang susah nak bertegur sapa buat pertama kali pandang... nanti sat jaa jadi kawan pancing ikan dan sebagai nya...

sejak sekolah rendah lagi rasanya aku susah nak berkawan.. jangan terasa.. ada kawan yang aku kawan, dan aku amat hargai friendship tu... tapi tah la.. kawan lain.... yang aku maksudkan... banyak-banyak rakan yang lain... bukan kawan je sebenarnya.. famili, sedara, ahh lain2 lah...

perasaan je ke?

ataupun aku berbau...? tak tau pulak yang aku ni berbau sampai orang tak nak dekat... no serious.. even family?.. ok mood aku dah bertukar... malas nak tulis panjang2... tapi itulah... susah nak berkawan... walaupun aku boleh dikatakan bukan seorang yang agak kekok untuk mulakan perbualan.. pantang di sapa, banyak soalan yang keluar.......

susah jadi orang yang macam aku.... kadang aku terpikir, genetik kah? ataupun aku yang berperangai buruk? bila surf internet, ada je yang mengatakan, memang species aku jenis yang intelligent susah nak dapat kawan sebab fikiran aku menjadi serba cerewet? aku percaya ja, memang aku cerdik bukan? hahaha.. ya, aku percaya yang aku ni berbakat.. tengok je lah hasil kerja aku... ataupun memang sebab itu? orang benci melihat hasil kerja aku? boleh jadi...

kenapa aku cakap susah untuk jadi macam aku? satu, sebab cerewet.. kedua.. aku memang memerlukan suara orang lain dalam dunia seni aku.. pendapat..... kongsi..... itulah sebab utama kenapa sosial media wujud.. suara...

i dont know what to expect, people will read this, or not.. or whateva.. but i truly appreciate these people in my life.. AmirIman Halim, Amir Razak and Risz Rohman ... for making my childhood even more unique and meaningful.. i cant say too much other than thanks for being in my life... i really appreciate you guys.. as we all on our own journey right now... be proud of who you are, be kind to one another and your surrounding.. happy future...

No comments:

Post a Comment